Optjen Point På Alle Ordrer
Alle Større Kort Accepteres

Nina Ricci Herredufte

Modehuset Nina Ricci er berømt for sin legendariske duft kollektion der går tilbage til frigivelsen af de ikoniske kvinders duft L'Air du Temps i slutningen af 1940'erne. Selvom virksomheden hovedsageligt producerer dufte markedsført til et kvindelig publikum, så har de også udgivet en række af høj kvalitet mænds parfume.


Duft kollektionen blev først indført, da Nina Riccis bror Robert begyndte at lege med tanken om at frigive en Nina Ricci duft. Denne idé tog hurtigt form og på ingen tid, hjalp han couture huset medl et fremragende ry i kunsten af skabe parfumer. Den første mandlige duft blev ikke introduceret før i 1960'erne, hvor den aromatiske grønne Signoricci (1965) kom på markedet. Den kombinerer citrusfrugt med en blomstret midte og aromatisk base, med noter af tonka, desmerdyr, ege mos, cedertræ, rav, vetiver og labdanum. Den blev efterfulgt af den rene citrus duft Signoricci 2 (1976) og to stærke 80'er dufte Phileas (1984) og Ricci Club (1989). For nylig har virksomheden indført woody chypre duften Mémoire D'Homme (2002), der blev oprettet i et samarbejde af Christine Nagel og Rosendo Mateu. Med en grapefrugt og lakrids base på en krydret midte af ingefær og muskatnød og en træagtig base af rav, vetiver og cedertræ.

Nina Ricci blev overtaget af det spanske selskab PUIG i 1998. Selv om Ricci familien ikke har været aktivt involveret i firmaet siden Robert Riccis død i 1988, er kærlighed entil parfume fortsat at finde i familien: Roberts barnebarn Romano Ricci udgav sit eget succesfulde parfume firma ved navn Juliette has A Gun i 2005.
Vis Mere