Optjen Point På Alle Ordrer
Alle Større Kort Accepteres

Abercrombie & Fitch Herredufte

Abercrombie & Fitch er en førende amerikansk-født mode og aftershave forhandler der er rettet mod en meget specifik, trendy, moderne del af den mandelige befolkningen - nemlig dem, der er 18 - 22 år gammel. Virksomheden blev oprindeligt etableret i 1892 i New York og er siden blevet kendt verden over med deres 1055 butikker der spænder over hele Europa, hvoraf de fleste findes i USA og senest butikker kan findes i Asien, i byerne Singapore, Tokyo og Hong Kong.

Abercrombie & Fitch har 3 koncept mærker der omfatter flere områder indenfor mode og dufte, bortset fra deres fødsel navn der står for deres herretøj, opererer de alle under samme paraply: Hollister Co som er den største af deres mærker og bygger på en "sydlige californiske" image der henvender sig til teenagere i 14 til 18 års alderen. Priserne her er væsentligt billigere end deres moderselskab og står for 578 butikker over hele verden. Abercrombie Kids blev indført i 1998 med det formål at tiltrække et yngre publikum til mærket - det har i øjeblikket 160 butikker internationalt og er stilet mod forbrugerne i alderen 7 til 14. Den sidste del af paraplyen er Gilly Hicks, der er kendt som "frække fætter" af Abercrombie & Fitch og for hvem temaet oprindeligt var inspireret af udtrykket "Down Under", de har i øjeblikket 28 butikker rundt om i verden der tilbyder nattøj og undertøj til kvinder over 18 år.

Signaturen duften "Fierce" blev første gang lanceret i 2002 og er en førende herre duft. Som med så mange andre områder af brandet, er duften ikke kommet til uden kontroverser - i 2009 indgav Abercrombie & Fitch en retssag mod Beyoncé Knowles, da hun lancerede sin duft "Sasha Fierce", Abercrombie & Fitch hævder at navnet lå for tæt på deres aftershave "Fierce". Beyoncé kaldte ikkke sin duft for "Sasha Fierce". Andre populære dufte omfatter 41 Köln (2007), Colden (2009), Abercrombie HOT (2013) og re-branded original cologne Woods fra 1990.

Abercrombie & Fitch har aldrig været genert foran søgelyset, ofte med negativ effect, og det er det samme når det kommer til deres markedsføring og branding kampagner. I modsætning til de fleste andre mænds modemærker, vil Abercrombie & Fitch kun bruge modeller der arbejder for dem, og de har en langvarig udvælgelsesproces for hvem dette bliver. Berømte succesfulde modeller fra fortiden har inkluderet Channing Tatum (US skuespiller), Jeremy Bloom (11 gange guldmedaljevinder i mænds freestyle skiløb), Brandon Jones (US skuespiller) og Tom Welling (US skuespiller).
Vis Mere